MIŁO CIĘ POZNAĆ!
Hej, jestem Asia! Pragnę przywitać Cię na stronie poświęconej planowanowaniu i produktywności, ale także sposobom myślenia! Dodatkowo pokazuję, że social media mogą być całkiem użyteczne i przyjazne. Rozglądnij się, z pewnością znajdziesz coś dla siebie!
CO MOGĘ DLA CIEBIE ZROBIĆ!
Chętnie pokażę Ci jak wyznaczać cele i tworzyć plany które rzeczywiście zrealizujesz! Z przyjemnością stworzę elektroniczną wersję Twojego kursu lub kart pracy w Notion, a także poprowadzę profil w mediach społecznościowych! ♡ Zapytaj o szczegóły!

OFERTA

  • 1
    DLA FIRM
    Chcesz lepiej zorganizować pracę w swojej firmie, potrzebujesz systemu do planowania, a może produktu w wersji wirtualnej? A może zależy Ci na szkoleniu? Koniecznie sprawdź co dla Ciebie przygotowałam!
    Przechodzę do oferty!
  • 2
    INDYWIDUALNA
    Czujesz, że chcesz zorganizować swoje życie? Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu! Stworzę dla Ciebie system do planowania, a także rozwiążemy Twoje problemy z produktywnością!
    Sprawdzam usługi!
  • 3
    MATERIAŁY I KURSY
    Nie chcesz korzystać z usług i wolisz pracować na gotowych materiałach? Rozumiem! Sprawdź, jak możesz wznieść swoje planowanie na wyższy poziom!
    Przechodzę do materiałów!

KILKA SŁÓW O PLANOWANIU

Najnowsze na blogu

Cele związane z wagą i wyglądem.

 



Jak schudnąć? Jak wyglądać lepiej?

O celach, wyznaczaniu ich i osiąganiu mówię praktycznie codziennie. Udzielam się w tym temacie na wielu platformach, ale także offline. Słyszę jakie cele chcą osiągać moi znajomi, współpracownicy, osoby poznane w sieci, a czasem nawet ludzie w auobusie. Nie da się ukryć, że postanowienia związane z wyglądem sylwetki pojawiają się nagminnie. Jeśli mam być szczera, przeraża mnie to. Nie ze względu na sam cel, ale ze względu na powody za nim stojące. Przed podjęciem działania należy odpowiednio nastawić swoją głowę. Kluczowe jest uświadomienie sobie, że to, jak wygląda Twoje ciało jest efektem ubocznym aktywności fizycznej i diety. To własnie nasze nawyki, te które wykonujemy świadomie lub też nie, warunkują nasz wygląd. 

Zdrowy tryb życia. 

Na zdrowy tryb życia składa się zarówno regularne wykonywanie aktywności fizycznej, jak i jedzenie pełnowartościowych posiłków. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to sporo zachodu. Nie musi tak być! 

Treningi

Aktywność fizyczna powinna sprawiać Ci radość. Jeśli czujesz, że robisz coś jak za karę, to w jaki sposób chcesz, aby dany nawyk został z Tobą na dłużej? Dobry nawyk to taki, który w pewnym momencie wchodzi Ci w krew.  Zapytaj siebie, dlaczego codziennie masz wykonywać trening który męczy Cię również psychicznie? 

Popularyzacja bardzo intensywnych treningów może sprawiać, że czujemy presję do wykonywania ich. Osoby które za tym trendem nie idą mogą czuć się gorsze, ale też mają nowe wymówki na to, żeby nie robić nic! 

Rezygnacja z intensywnego trenignu, nie powinna oznaczać spędzenia całego dnia w trybie siedzącym. Osobiście za nimi nie przepadam. Oczywiście, czasem najdzie mnie ochota, ale w większości przypadków raczej od takiego rodzaju ćwiczeń stronię. Wciąż uważam się za osobę aktywną, kocham spacery i bardzo polubiłam się jogą. Czy to oznacza, że codziennie robię 20 000 kroków i godzinną sesję jogi? Oczywiście, że nie. Słuchanie swojego ciała jest absolutnie najważniejsze. Warto znać swoje minimum. Pamietaj, fitness guru mogą wejść do głowy, nawet jeśli nie jest to ich intencją. 

Twój kształt ciała

Nie możesz sobie zaplanować, jak będzie wyglądać Twoja sylwetka. Każdy ma inną sylwetkę i inne predyspozycje. Co więcej, twoje obecne ciało ma zupełnie inne możliwości i inaczej się zachowa niż to samo ciało, które służyło Ci rok temu! Pamiętaj, Twoje mięśnie nie mają takiego samego układu jak u twojej idolki, a Twoje nogi mają zupełnie inną długość niż nogi modelek Vicotria Secet. Pamiętaj, że nie zwalnia Cię to z obowiązku dbania o siebie. 

Trzy rady

1. Ruszaj się na swoich zasadach. Spacer, rozciąganie, skakanie na piłce, tańczenie do ulubionych piosenek... wybierz taką aktywnośc, która sprawia Ci radość!

2. Zaobserwuj w mediach społecznościowych osoby o różnych sylwetkach i różnym podejściu do sportu. Pozwoli to nabrać perspektywy. 

3. Zapamietaj, że Twoje ciało nie musi zaspokajać potrzeb estetycznych innych osób. Najważniejsze jest, aby było zdrowe i służyło Ci jak najdłużej! 

Zdrowia dieta

Zdrowia dieta to nie musi być droga przez mękę. Wręcz przeciwnie! Zdrowch, pysznych przepisów jest teraz więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Jedne co trzeba zrobić, to eksperymentować z nowymi przepisami. Osobiście polecam kanał Ireny (HealthyOmnomnom) a takżę stronę erVegan. 

Nie musisz też odcinać wszystkiego, co niezdrowe. Jeśli chcesz zjeść ciastko, zjedz ciastko. Nie próbuj oszukać organizmu. Jeśli chcesz ograniczyć słodycze, to przed sięgnięciem po cukrową przekąskę warto napić się wody. Dbaj o zdrową relację z jedzeniem, bez obwiniania się, bez zbędnych wyrzutów. Zastanów się, co będzie dawać Ci więcej satysfakcji, utrzymanie samokontroli czy sięgnięcie po coś dobrego, niekoniecznie zdrowego. 

Jedz intuicyjnie (nie mylić z emocjonalnie). Dla zwolenników konkretów podział, metoda 80/20 sprawdził mi się fantastycznie. W tym przypadku 80% to zdrowe dania, 20% to wino, chipsy i inne pyszności konieczne dla zdrowia psychicznego. Jak widzisz, sposobów jest wiele! 

Przytyłam! Co ludzie powiedzą?

Presja ze strony społeczeństwa jest ogromna. Kto kiedykolwiek usłyszał, że marnie wygląda lub odwrotnie, że wygląda tężej? Myślę, że wszyscy. Sami również jesteśmy winni wygłaszania opinii o cudzym ciele. Pamiętaj jednak, że cudze opinie nie mówią zbyt wiele o Twoim ciele. Pokazuje za to cudzy ideał piękna. Jeśli słyszysz od koleżanki uwagę, że może czas zrzucić kilka kilogramów, to nie oznacza, że jesteś zbyt gruba. Dowiadujesz się tylko, podobają jej się szczuplejsze osoby. I co z tego? Co to zmienia dla Ciebie? Pamiętaj, że jedyna osoba która powinna Cię akceptować, to ta w lustrze.

Dlaczego chcesz zmienić swoje życie?

Jakie powinno być "dlaczego", kiedy mówimy o celach związanych z sylwetką? Przede wszystkim główną motywacją jest tutaj tutaj zdrowie. Chęć bycia silniejszą osobą, bardziej wytrzymałą, sprawną również na starość, szybszą... znajdź coś, co najbardziej do Ciebie przemawia!

Jak mierzyć taki cel? Prosto, czyli monitorując postęp. Miarą może być ilość przebiegniętych kilometrów, stopień rozciągnięcia (np. zrobienie szpagatu), opanowanie umiejętności stania na rękach, zrobienie określonej ilości pompek. Dzięki temu widzisz jak Twoje ciało pokonuje limity i to jest prawdziwie piękne! 

I to tyle na dziś, trzymajcie się zdrowo, hej! 

Photo by Sincerely Media on Unsplash