MIŁO CIĘ POZNAĆ!
Hej, jestem Asia! Pragnę przywitać Cię na stronie poświęconej planowanowaniu i produktywności, ale także sposobom myślenia! Dodatkowo pokazuję, że social media mogą być całkiem użyteczne i przyjazne. Rozglądnij się, a z pewnością znajdziesz coś dla siebie!
CO MOGĘ DLA CIEBIE ZROBIĆ!
Chętnię pokażę Ci jak wyznaczać cele i układac plany które rzeczywiście zrealizujesz! Z przyjemnością stworzę elektroniczną wersję Twojego kursu lub kart pracy w Notion, a także poprowadzę profil w mediach społecznościowych! ♡ Zapytaj o szczegóły!

OFERTA

  • 1
    DLA FIRM
    Chcesz lepiej zorganizować pracę w swojej firmie, potrzebujesz systemu do planowania, a może produktu w wersji wirtualnej? A może zależy Ci na szkoleniu? Koniecznie sprawdź co dla Ciebie przygotowałam!
    Przechodzę do oferty
  • 2
    INDYWIDUALNA
    Czujesz, że chcesz zorganizować swoje życie? Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu! Stworzę dla Ciebie system do planowania, a także rozwiążemy Twoje problemy z produktywnością!
    Sprawdzam usługi!
  • 3
    MATERIAŁY I KURSY
    Nie chcesz korzystać z usług i wolisz pracować na gotowych materiałach? Rozumiem! Sprawdź, jak możesz wznieść swoje planowanie na wyższy poziom!
    Przechodzę do materiałów!

KILKA SŁÓW O PLANOWANIU

Najnowsze na blogu

O celach związanych z wagą i wyglądem.

 


Czy już Ci się podobam? 

O celach, wyznaczaniu ich i osiąganiu mówię praktycznie codziennie, na wielu platformach, ale także offline.  Słyszę i słucham jakie cele chcą osiągać moi znajomi, współpracownicy, osoby poznane w sieci, a czasem nawet ludzie w autobusie. Nie da się ukryć, że te związane z danym wyglądem sylwetki pojawiają się nagminnie i szczerze? Przeraża mnie to. Przed podjęciem kroków prowadzących do takiego celu trzeba  odpowiednio nastawić swoją głowę. To, jak wygląda Twoje ciało powinno być efektem ubocznym aktywności fizycznej która sprawia Ci przyjemności i regularnego zdrowego odżywiania, jedzenia posiłków które Ci smakują! Nie wierzę w diety, powtarzam to wszędzie i zawsze, za to bardzo mocno wierzę w zdrowy tryb życia. Rozbijmy to może na mniejsze części:

Aktywność fizyczna musi sprawiać Ci radość, bo jeśli czujesz, że robisz coś jak za karę, to no cholera powiedz mi, JAK TO MA ZOSTAĆ Z TOBĄ NA DŁUŻEJ? Jeśli masochistyczne zapędy raczej nie są Twoją bajką, to dlaczego masz dzień w dzień wykonywać trening który męczy Cię psychicznie? Mam wrażenie, że silna popularyzacja treningów takich wiesz, pełną parą sprawia, że osoby nie wykonujące ich czują się gorsze, ale też... mają nowe wymówki! 

To, że nie robisz treningu nie oznacza, że masz spędzić cały dzień w trybie siedzącym. Szczerze? Ja mam ochotę na trening CZASEM, ale na ogół to nie. Wciąż uważam się za osobę aktywną, kocham spacer i bardzo polubiłam się jogą. To wcale nie oznacza, że codziennie robię 20 000 kroków i godzinną sesję jogi. Czasem jest to przedreptane 10 000 i tyle. Czasem jest to zrobienie 15 min rozciągania i tyle. Czasem jest to full cardio. Słuchanie swojego ciała jest absolutnie najważniejsze, mimo że fitness guru mogą wejść do głowy, nawet jeśli nie jest to ich intencją. 

W tym wszystkim jest też brutalna prawa-nie możesz sobie zaplanować, jak będzie wyglądać Twoja sylwetka. Każdy jest ma inne ciało, inne predyspozycje, ba! Twoje obecne ciało ma zupełnie inne możliwości i inaczej się zachowa niż to ciało, które służyło Ci rok temu! Twoje mięśnie nie mają takiego samego układu jak te Mel B, a Twoje nogi mają zupełnie inną długość niż nogi Gigi Hadid. Podsumowując:

Rada 1-ruszaj się na swoich zasadach! Spacer, rozciąganie, skakanie na piłce, tańczenie do ulubionych piosenek, wszystko się liczy! 

Rada 2-Zaobserwuj na social mediach osoby o różnych sylwetkach i różnym podejściu do sportu. Pozwoli to nabrać perspektywy. 

Zdrowia dieta to nie musi być droga przez mękę. Wręcz przeciwnie! Jest tyle pysznych rzeczy, że głowa mała. Jest tu jednak jedno ale-musisz chcieć próbować, eksperymentować z nowymi przepisami i szukać! Bardzo mogę polecić Irenę z kanału Healthy Omnomnom, proste, szybkie i mega smaczne przepisy! 

Do tego zdrowa dieta nie oznacza odcięcie wszystkiego co niezdrowe. Jeśli chcesz zjeść ciastko, zjedz ciastko, nie cuduj, nie próbuj oszukać organizmu. To co mogę polecić, to napicie się wody. Jeśli po kilku łykach dalej masz ochotę-zjedz! Tylko pamiętaj, jedno, nie pięć. Chociaż wiesz co? Czasem będą i takie dni, że to 5 ciastek będzie Ci konieczne do szczęścia. WIĘC LUZ! Dbaj o zdrową relację z jedzeniem, bez obwiniania się, bez wyrzutów. Jedz intuicyjnie (nie mylić z emocjonalnie). Dla zwolenników konkretów podział 80/20 sprawdził mi się fantastycznie. 80% to zdrowe dania, 20% to wino, chipsy i inne pyszności konieczne dla zdrowia psychicznego ;)

Do tego wszystkiego dochodzi czynnik społeczny. Kto kiedykolwiek usłyszał, że marnie wygląda lub odwrotnie, że wygląda tężej? Dokładnie, wszyscy. Sami też jesteśmy winni wygłaszania opinii o cudzym ciele. To, co jednak jest w tym wszystkim ważne, to to, że cudza opinia nie mówi NIC o Twoim wyglądzie, ani nawet słowa. Pokazuje za to cudzy ideał piękna. Jeśli słyszysz od koleżanki uwagę, że może czas zrzucić kilka kilogramów, to nie oznacza, że jesteś zbyt gruba. Dowiadujesz się, podobają jej się szczuplejsze osoby. I co z tego? Co to zmienia dla Ciebie? NIC! O raniących komentarzach z pewnością można powiedzieć znacznie więcej, bo dotyczą one wszystkich osób o każdej wadze. Nie dogodzisz, ale o tym już nie dzisiaj. 

Jakie powinno być "dlaczego", kiedy mówimy o celach związanych z sylwetką? Przede wszystkim główną motywacją jest tutaj tutaj zdrowie. Chęć bycia silniejszą osobą, bardziej wytrzymałą, sprawną również na starość, szybszą... znajdź coś, co najbardziej do Ciebie przemawia!

Jak mierzyć taki cel? Prosto, czyli monitorując postęp. Miarą może być ilość przebiegniętych kilometrów, stopień rozciągnięcia (np. zrobienie szpagatu), opanowanie umiejętności stania na rękach, zrobienie określonej ilości pompek. Dzięki temu widzisz jak Twoje ciało pokonuje limity i to jest prawdziwie piękne! 

I to tyle na dziś, trzymajcie się zdrowo, hej! 

Photo by Sincerely Media on Unsplash